Hiep hiep hoera, we zijn 1 jaar geworden!

Webwinkelweetjes nr 8

Heel erg bedankt!

We willen jullie bedanken voor een prachtig jaar en geven daarom 10% korting op jouw bestelling deze week t/m 8 februari 2022. Op veel locaties zijn cliënten en medewerkers al weer druk in de weer met nieuwe producten.

De makers bereiden zich voor op de lente. Het is nog vroeg, maar een voorraad maken kost tijd.

 

 

Productbeoordelingsdag op dinsdag 25 januari 2022 jl

Vorige week dinsdag hebben drie cliënten en drie regio-productcoördinatoren zo’n 20 producten afkomstig van 6 locaties, binnenstebuiten gekeerd.  Binnen 2 uur tijd worden heel veel keuzes gemaakt.

Zo’n dag wordt goed voorbereid, het is heel intensief.

De beoordelaars spreken zich uit en verplaatsen zich in de doelgroep. Ze geven hun mening over het combineren van producten, het maken van setjes, voorkeur voor kleur en samenstellingen.

 

Drie keer per jaar zijn er beoordelingsdagen georganiseerd. De nieuwe producten worden beoordeeld op de praktische eisen, zoals kwaliteit en prijs. Hoe kun je het verzenden en hoe snel is er een nieuwe voorraad?

 

Verder wordt gekeken naar de uitstraling van het product, wat een meer subjectieve afweging is. Hoe verloopt de lokale verkoop, past het in de collectie van de webwinkel, hoe duurzaam is het, voor welke doelgroep is dit geschikt, hoe verloopt het werkproces voor cliënten, welke aanpassingen zijn mogelijk en wenselijk en wat vinden we er nog meer van?

 

(onder)

Siereend, keramiek, Het Vizier

 

Voorspellingen kloppen vaak, maar niet altijd...

 

 

Hoewel je een zorgvuldige voorspelling moet doen over het succes van een product, is dit geen garantie.

Ook in de webwinkel zijn er producten opgenomen, die verrassend goed, maar soms ook niet verkocht worden.

Met de kennis van de locaties, alle ervaringen en het kernteam proberen we natuurlijk zoveel mogelijk successen te behalen en teleurstellingen te voorkomen. Na een jaar maken we de balans op. In maart 2022 volgt een terugkoppeling.

 

Hoe gaat de webwinkel verder?

 

In februari 2022 loopt het pilotjaar ten einde.

De evaluatie van het projectjaar en daaruit vloeiende mogelijkheden voor de toekomst zijn bepalend.

De Gemiva Webwinkel is overtuigend een meerwaarde gebleken voor de werkbeleving en de zichtbaarheid van de cliënten. Door alle deelnemende locaties, cliënten en medewerkers is een geweldige prestatie geleverd!

 

Alles wat er al is, wordt ingezet om de Gemiva Webwinkel vorm te geven. Er werken inmiddels zo’n 70 cliënten aan webwinkelproducten, vanuit 30 locaties. Daarnaast werken er 15 cliënten direct voor de webwinkel, bij het magazijn, het inpakken en verzenden. Veel begeleidingsuren zijn te herleiden naar de activiteiten met cliënten.

 

 

Daarnaast zijn product coördinatoren, ook wel ambassadeurs genoemd, nodig voor de communicatie in de regio’s met de werklocaties, die (willen gaan) leveren aan de webwinkel. Wat werklocaties lokaal ontwikkelen en verkopen, blijft bestaan. De Gemiva webwinkel is een toevoeging op lokale verkoop en is een grote impuls om breder te kijken naar het werk op de dagbestedingscentra en productontwikkeling.

 

Wat begint met een goed idee moet worden omgevormd tot een hoogwaardig eindproduct.

De webwinkel biedt cliënten ook een nieuw perspectief op meedoen. En het werkt.

 

Duurzaamheid

 

Op veel werklocaties wordt steeds meer onderzoek gedaan naar hergebruik van materialen. Daarvan zijn voorbeelden in de webwinkel terug te vinden, zoals de jerrycan-lamp, de fietsband-blikkaars, de landkaartslinger en het memoblok van hout. Van ogenschijnlijk niets weer iets maken! De webwinkel moedigt dit aan en is voornemens om de bedenkers van duurzame, goeie ideeën een meer zichtbare plek te geven.

 

Heb je na het lezen nog vragen of ideeën, of wil je iets anders met ons delen, mail ons dan op

webwinkel@gemiva-svg.nl.